تاریخ آزمون پایه سه نظام مهندسی

تاریخ آزمون پایه سه نظام مهندسی

دانش آموختگان رشته های مهندسی معمولا بعد از اتمام آموزش و معمولا بعد از چند سال تجربه کاری در صدد گرفتن پروانه نظام مهندسی و گرفتن مهر نظام مهندسی هستند.با داشتن این پروانه می توانند به راحتی در شغل خود ترفیع گرفته و پروژه های بهتر و سنگین تری را ازآن خود کنند.
در ادامه به تحلیل چهار درجه پروانه اشتغال نظام مهندسی می پردازیم
پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی در چهار سطح ، پایه سه ، پایه دو ، پایه یک و ارشد صادر می شود.برای گرفتن ارتقا از پایه سه به پایه دو متقاضیان باید حداقل چهار سال ، پایه دو به پایه یک ، پنج سال و از پایه یک به ارشد شش سال سابقه کار حرفه ای در پایه قبلی و همچنین قبولی در آزمون نظام مهندسی مربوطه ضروری است.

نظام مهندسی
نظام مهندسی

تاریخ آزمون پایه 3 نظام مهندسی

از سال 73 که آزمون نظام مهندسی برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته شد تا سال 91، به صورت عرف در هر سال یک بار برگزار می شد البته به جز سالهای 75 و 85 که کلا هیچ آزمونی در این سالها برگزار نشد.اما از آن سال تا کنون سالانه 2 بار شاهد برگزاری این آزمون بوده ایم که البته زمان دقیق آن در هیچ سالی مشخص نبوده است و به طور صحیح باید هر نیم سال باشد که باز هم این الگو رعایت نشده و مثل سال 95 پروسه ثبت نام در کمتر از 2 ماه بوده است و داوطلبان را شوکه کرده و باعث عدم برنامه ریزی برای این موضوع شده اند.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97

در سال 97 هم مانند سالهای گذشته تاریخ آزمون پایه سه نظام مهندسی مشخص نبوده و متقاضیان باید به طور مستمر پیگیر این موضوع می بودند.
به تازگی سازمان مربوطه زمان دقیق برگزاری آزمون 97 را اعلام کردند که این تاریخ در روزهای پنجشنبه و جمعه 2 و 28 دی ماه سال 97 می باشد.

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *