اشتباهات در ازمون نظام مهندسی


❌ به هیچ وجه این اشتباهات رو مرتکب نشوید ❌
.
? اشتباهات رایج که خیلی از مهندسین در جلسه آزمون نسبت به اون بی توجه هستند ، مانند همین مواردی که در ویدیو ذکر شد نتایج آزمون شما رو به طور کل تغییر میدهند ، حالا که شما نسبت به این اشتباهات آگاه هستید از همین حالا در روند مطالعه خودتون نیز این موارد را لحاظ کنید و به هیچ وجه نسبت به اون غافل نباشید .
.
? این موارد همان نقاط حساسی هستند که قبولی صد درصد شما رو به مردودی و بلعکس تبدیل میکنند.

 

نکات و شرایطی که در روز آزمون نظام مهندسی باید رعایت کنیم؟

 

 

نکات مهم روز آزمون نظام مهندسی
امیدواریم که با در نظر گرفتن این نکات آزمون موفقی را پشت سر بگذارید.
۱- پس از تهیه پرینت کارت ورود به جلسه خود از سایت دفتر مقررات ملی ساختمان، تمامی مشخصات و اطلاعات مندرج بر روی کارت شناسایی را بدقت بررسی کرده و از درستی آن اطمینان حاصل نمایید.
۲- ساعت و محل آزمون خود را چک کرده و در صورت امکان یک روز قبل حوزه امتحانی خود و راه‌های دسترسی به آنجا را شناسایی کنید. لازم به ذکر است حتما یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه مربوطه حضور پیدا کنید و پیشامدهای احتمالی از جمله ترافیک را هم مد نظر قرار دهید.
۳- شب قبل از آزمون تمامی منابع مورد نیاز آزمون نظام مهندسی، کارت ورود به جلسه، ماشین حساب و لوازم مورد نیاز (از جمله چند مداد نرم برای پر کردن خانه‌ها پاسخنامه، پاک کن، مداد تراش، خودکار آبی جهت نوشتن مشخصات بر روی برگه امتحانی، دستمال کاغذی و…) خود را آماده نمایید.
۴- در سر جلسه حتما همان ماشین حسابی که با آن کار کرده‌اید همراه داشته باشید و شب قبل از آزمون حتما صحت کارکرد و تنظیمات و باطری ماشین حساب خود را چک کنید تا سر جلسه به مشکل برنخورید.
۵- از آوردن تلفن همراه و یا لپ تاپ و تبلت جداً خودداری کنید، همراه داشتن موبایل و یا لپ تاپ و تبلت در جلسه آزمون تقلب محسوب می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که برخی حوزه‌های امتحانی امکان نگهداری موبایل و لپ تاپ و تبلت داوطلبان را ندارند و هرگونه مسئولیت در این مورد به عهده داوطلب است.
۶- از خوردن غذای سنگین در شب قبل از آزمون خوداری کرده و سعی کنید غذای مقوی و سبک بخورید. توصیه میکنیم غذاهایی با طبع گرم مثل خرما، عسل، ارده و شیره انگور… را برای شام شب قبل از آزمون و صبحانه روز آزمون در نظر بگیرید. همچنین استراحت کافی برای آزمون داشته باشید و حداقل ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید.
۷- در جلسه آزمون حتما ساعت مچی و مقداری شکلات به همراه خود داشته باشه باشید. با توجه به اینکه بعد از شروع جلسه آزمون اجازه بلند شدن از سر برگه امتحانی نخواهید داشت و نیز استفاده از سرویس های بهداشتی در جریان برگزاری آزمون های تستی ممنوع و ترک صندلی توسط داوطلب به هر عنوان به منزله پایان زمان آزمون داوطلب تلقی می شود ، لذا سعی کنید کار نکرده ای نداشته و تا پایان آزمون در جای خود مستقر باشید.
۸- در مقاله نکات مهم روز آزمون نظام مهندسی دوباره توصیه می‌شود که سعی کنید مجهز سر جلسه حاضر باشید. با توجه به اینکه طبق ضوابط رد بدل کردن هر گونه وسیله ای از جمله مداد، پاکن و هر گونه کتابی به منزله تقلب محسوب می‌شود.
۹- پس از پیدا کردن جای خود و به محض استقرار روی صندلی ابتدا شماره مندرج روی صندلی خود را با کارت ورود به جلسه تطابق دهید تا مغایرتی نباشد. سپس تمامی کتابها و منابعی که به همراه دارید را به ترتیب در پیش روی خود بچینید. این نظم و ترتیب موجب سهولت در گشتن و صرفه جویی در زمان خواهد شد.
۱۰- پشنهاد ما این است که کتاب کلیدواژه را دائما روی پای خود داشته باشید چون برای اکثر سوالات به آن نیاز پیدا خواهید کرد. سپس مباحث را به ترتیب و طوری پیش روی خود بچینید که مباحثی که سوالات بیشتری را به خود اختصاص میدهند به شما نزدیکتر باشد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که اجازه نشستن روی زمین را نخواهید داشت.
۱۱- همانطور که در مقاله نکات مهم روز آزمون نظام مهندسی و سایر مقالات اعلام کرده ایم، هنگام شروع جلسه پس از دریافت سوالات و پاسخنامه آرامش خود را حفظ کرده و ابتدا از صحت اطلاعات مندرج روی پاسخنامه اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود اشکال آن را به مراقب جلسه اطلاع دهید.
۱۲- با نام و یاد خدا و در کمال خونسردی کار خود آغاز نمایید. توجه داشته باشید تمامی سوالات ارزش یکسانی دارند لذا برای پاسخدهی به سوالات باید استراتژی مشخصی داشته باشید، بدین صورت که سوالات را ۱۰ سوال ۱۰ سوال بررسی کرده و ابتدا سوالاتی را که پاسخ آنها را با توجه به اطلاعات خودتان می‌دانید بلافاصله وارد پاسخنامه کنید (گاها برخی از داوطلبان پاسخ را روی برگه سوالات علامت زده و سپس در آخر جلسه آنها وارد پاسخنامه می نمایند، دقت کنید ممکن است به علت وقت اندک موفق نشوید پاسخها را وارد پاسخنامه نموده و یا اینکه پس و پیش وارد کنید).

گروه آموزشی ۲۲ مبحث قولی در آزمون نظام مهندسی پکیج های قبولی در آزمون نظام مهندسی

۱۳- سپس سوالات وقت گیری که میتوانید به آنها جواب دهید اما جوابدهی به آن ها مستلزم زمان بیشتر و یا استفاده از کتابهای کلیدواژه هست را با علامت دایره مشخص کنید تا در مرور بعدی سوالات روی آنها تمرکز کنید و سوالات دشوار که عموما سوالات تحلیلی یا
سوالاتی هستند که برای پاسخگویی باید درستی یا عدم درستی هر چهار گزینه را چک کنید، را با علامت ضربدر مشخص کنید تا در صورت باقی ماندن وقت روی آنها فکر کنید.
۱۴- به همین صورت تا انتهای سوالات ادامه دهید و سوالات ساده را پاسخ دهید و مابقی را علامت گذاری کنید. برای مرور بعدی به سراغ سوالاتی بروید که با دایره علامت گذاشته‌اید و از طریق کلیدواژه‌ها یا زیر ۲ دقیقه می‌توانید به آنها پاسخ دهید. و در انتها چنانچه وقت داشتید سراغ سوالاتی بروید که با علامت ضربدر مشخص کرده‌اید.
۱۵- بنابراین افرادی بهترین عملکرد را خواهند داشت که بتوانند در مدت زمان آزمون ۳ دور سوالات را بررسی نمایند (سوالات ساده، سوالات نسبتا دشوار یا متوسط، سوالات دشوار و وقت گیر). درضمن قابل ذکر است اگر در ابتدا به سوالات دشوار برخورد کردید اعتماد به نفس و امید خود را از دست ندهید زیرا گاهی ترتیب سوالات به گونه ای قرار میگیرند که سوالات ساده در انتهای دفترچه سوالات قرار می گیرند بنابراین تمرکز خود را برای سوالات دیگر حفظ کنید. همچنین لجبازی نکنید و بر روی سوالاتی که سخت و زمانگیر هستند وقت خود را بیش از اندازه تلف نکنید زیرا همانگونه که گفته شد تمامی سوالات ارزش یکسانی دارند.

گروه آموزشی ۲۲ مبحث قولی در آزمون نظام مهندسی پکیج های قبولی در آزمون نظام مهندسی

۱۶- در هنگام وارد کردن جواب سوالات روی پاسخنامه دقت کنید تا آنها را جابجا وارد نکنید و حتما یکبار دیگر پس از وارد کردن جواب آن را چک کنید. همچنین به این نکته توجه نمایید که معمولا ۴ کد سوال و پاسخنامه بین داوطلبان توزیع میشود، بنابراین ترتیب سوالات و همچنین گزینه‌ها در میان افراد مختلف متفاوت خواهد بود، لذا فکر تقلب را از سر خود بیرون کنید.
۱۷- مدیریت زمان مهمترین اصل آزمون نظام مهندسی میباشد. با توجه به اینکه برای هر سوال چیزی حدود ۲.۵ دقیقه فرصت دارید بنابراین توصیه میشود برای پاسخدهی به سوالات حتما از کلیدواژه استفاده نمایید. دقت کنید که برای هر سوالی نمی‌شود از کلیدواژه استفاده کرد به عنوان مثال برای سوالات محاسباتی و سوالاتی که به صورت ((کدام گزینه صحیح و یا غلط است)) طرح شده و هر کدام از گزینه‌ها به بند و یا گاها مباحث متفاوتی مربوط میشود، استفاده از کلیدواژه به جای کمک بیشتر وقت شما را تلف خواهد کرد. بنابراین اصرار نداشته باشید که همه سوالات را از طریق کلیدواژه‌ها جواب دهید. با توجه به تجربه‌های آزمون‌های ادوار گذشته، جواب تقریبا ۱۵ تا ۲۵ سوال را میتوانید از طریق کلیدواژه‌ها پیدا کنید. همچنین نحوه انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است.
۱۸- به افعال منفی در صورت و پاسخ سوالات توجه داشته باشید، چراکه بسیاری از سوالات گمراه کننده بوده و اکثر داوطلبان با مشاهده ابتدای سوال یا گزینه‌ها، پاسخ اشتباه را انتخاب می‌کنند لذا تاکید می‌شود صورت سوالات و هر چهار گزینه را به دقت بخوانید.
۱۹-  باز هم اشاره می کنیم که به یکا و واحد سوالات محاسباتی دقت ویژه داشته باشید و حتما قبل از آزمون تبدیل واحدهای پرکابرد را در یک برگه یادداشت کرده و سر جلسه با خود داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که مهندسان عمران برای برخی سوالات به جداول اشتال نیاز پیدا خواهند کرد
۲۰- در سوالاتی که جواب آنها با استفاده از جداول استخراج می‌گردد، حتما به توضیحات ذیل جدول و پاورقی آنها توجه داشته باشید چراکه برخی استثنائات و تبصره‌ها در ذیل و با فونت ریز تایپ شده است که گاها در انتخاب پاسخ صحیح موثر خواهد بود.
۲۱- همانطور که مطلع هستید در نهایت به این نکته توجه کنید که رقیب اول و آخر در این آزمون خودتان هستید، چراکه آزمون نظام مهندسی به صورت حدالنصابی میباشد. یعنی اگر شما به نیمی از سوالات جواب دهید (کسب نمره ۵۰) قبول خواهید شد. پس توجه داشته باشید که باید حداقل به ۳۰ سوال پاسخ درست و مطمئن دهید.
۲۲- در بین نکات مهم روز آزمون نظام مهندسی ذکر این نکته ضروری است که این آزمون نمره منفی داشته و هر ۳ پاسخ غلط، نمره یک سوال درست را از بین خواهد برد. لذا اگر اطمینان دارید که به ۳۰ سوال پاسخ صحیح داده‌اید و فرصتی باقی نمونده، برای مابقی سوالاتی که شک دارید دیگر ریسک نکنید (البته با توجه به تجربیات دوره‌های گذشته، بهتر است حداقل ۳۴ سوال را پاسخ دهید چراکه اگر فقط ۳۰ سوال را جواب داده باشید در صورت اشتباه بودن تنها یکی از پاسخها همه چیز خراب خواهد شد) ولی اگر به کمتر از ۳۰ سوال جواب صحیح داده‌اید و در برخی سوالات میان دو گزینه شک داشتید (توجه کنید فقط ۲ گزینه نه بیشتر) با توجه به شانس ۵۰-۵۰ حتماتعداد پاسخ های خود را حداقل به ۳۰ برسانید.

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *