چرا برای قبولی در آزمون نظام مهندسی باید در آزمون های آزمایشی شرکت کرد؟

چرا برای قبولی در آزمون نظام مهندسی باید در آزمون های آزمایشی شرکت کرد؟

قبول شدن در آزمون نظام مهندسی، با توجه به اینکه این آزمون، یک آزمون کتاب باز هست، نیازمند تسلط بر مهارت های آزمون هست که شما باید بر اونها اشراف کامل داشته باشید تا بتوانید نمره قبولی دریافت کنید.
مسلط بودن بر شرایط آزمون از مهارت هایی است که با شرکت در آزمون های آزمایشی به آمادگی شما برای قبولی در آزمون نظام مهندسی کمک می کند. در این مطلب می خواهیم در خصوص این مهارت صحبت کنیم و به چند سوال اساسی پاسخ بدیم.
اول: آزمون های آزمایشی چه اهمیتی دارند و چرا باید حتما در آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟
دوم: آزمون آزمایشی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
سوم: چه شرایطی برای آزمون آزمایشی باید رعایت کنیم؟
چهارم: چه زمانی برای شرکت در آزمون آزمایشی مناسب است؟

آزمون آزمایشی نظام مهندسی

آزمون های آزمایشی چه اهمیتی دارند و چرا باید حتما در آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟
در هر دوره از آزمون نظام مهندسی تنها کسانی می توانند در آزمون شرکت کنند که سنوات لازم برای شرکت آزمون را داشته باشند.  نکته ای که  اهمیت دارد، فاصله زمانی ای است که بین دوران دانشجویی و آزمون نظام مهندسی قرار گرفته است.
دور بودن حداقل یکی دو سال از شرایط درس و آزمون و جلسه امتحان، ممکن است کار را برای ما مشکل کند. آزمون نظام مهندسی شرایط متفاوتی با همه آزمون های گذشته ما دارد. در مدت حدود ۴ ساعت باید از حدود ۲۰ جلد کتاب استفاده شود. این شرایط اگر بدون آمادگی قبلی باشد حتما با مشکلات بزرگی همراه خواهد بود.
برخی از این مشکلاتی که میتواند سر جلسه آزمون نظام مهندسی برای ما دردسر آفرین باشند عبارتند از:
عدم تسلط به شرایط امتحانِ کتاب باز
عدم اشراف کامل به منابعی که در اختیار هست
عدم تسلط به موضوعات هر مبحث و یافتن سریع آن ها
سردرگمی در استفاده از منابع با توجه به زمان محدود هر سوال
موارد فوق مشکلاتی هستند که با تمرین و تجربه کردن آنها در آزمون های آزمایشی به راحتی برطرف می شوند. برای هر شرایط سخت و مشکلی باید راه حل مناسب آن را پیدا کرد. آزمون آزمایشی شرایطی است که شما را برای آزمون اصلی آماده می کند تا بتوانید بر مشکلات و نقاط ضعف خود آگاه شوید و آنها را ارتقا بخشید.

آزمون های آزمایشی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

آزمون آزمایشی باید کاملا استاندارد و مطابق با شرایط آزمون نظام مهندسی باشد. آزمونی از نظر کیفیت آزمون آزمایشی خوب محسوب می شود که بتواند فاکتورهای زیر را تامین کند. هر چه آزمون آزمایشی به آزمون نظام مهندسی شبیه تر و نزدیک تر باشد، از اعتبار بیشتری برخوردار است.
سوالات آزمون باید استاندارد و متعادل باشند:
یعنی باید مجموع سوالات مانند آزمون نظام مهندسی شامل انواع سوالات ساده، متوسط و سخت باشد و نباید صرفا شامل یکی از این دسته سوالات باشد. اگر در غیر این صورت باشد نتایج آن ارزشمند نخواهد بود.
سوالات باید منطبق بر اهمیت هر مبحث ارائه شود:
یعنی تعداد سوالات هر مبحث باید منطبق بر اهمیت آن و مشابه سوالات سال های قبل باشد. میزان سهم هر مبحث مقررات ملی ساختمان از سوالات آزمون نظام مهندسی تقریبا برای هر رشته و آزمون مشخص است و تنوع سوالات آزمون آزمایشی نیز باید در همین محدوده باشد.

دفترچه سوالات مشابه سوالات آزمون نظام مهندسی باشد:
هر چه از نظر محیطی و ابزاری شما به شرایط آزمون نزدیک تر بشوید، میزان آمادگی شما برای آن روز افزایش خواهد یاقت. پس بهتر است که دفترچه سوالات هم مشابه دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی باشد.
تمام نکاتی که برای آزمون الزامی است را در نظر داشته باشد.
الزامات آزمون اعم از شرایط فیزیکی، محدودیت زمان و … به طور کامل در آزمون آزمایشی رعایت شود.

چه شرایطی برای آزمون آزمایشی باید رعایت کنیم؟

دقت داشته باشید که آزمون نظام مهندسی مانند آزمون های زمان کنکور نیست که شما آزمون های آزمایشی مختلفی به وفور در اختیار داشته باشید و بتوانید هر هفته در آنها شرکت کنید. معمولا آزمون های آزمایشی نظام مهندسی تعداد کمی دارند که در نزدیکی آزمون برگزار می شوند. به همین دلیل این فرصت را مغتنم بشمارید و با تمام شرایط آزمون در آن شرکت کنید.
اگر چمدانی برای کتاب ها نیاز هست آماده کنید.
اگر منابع مختلف را باید برچسب گذاری کنید، این کار را انجام بدهید.
ملزومات محاسباتی را تهیه کنید و حتما از نظر پوشش نیز خود را در شرایط آزمون قرار بدهید.
آزمون آزمایشی با پیژامه و زیرپیرهن در اتاق شباهتی به شرایط آزمون نظام مهندسی ندارد ! ! !

چه زمانی برای شرکت در آزمون آزمایشی مناسب است؟

آزمون آزمایشی به منظور امتحان شرایط برای آمادگی در آزمون اصلی است تا نقاط ضعف خود را بشناسید و آنها را برای آزمون اصلی رفع کنید. پس باید برای رفع مشکلات زمان داشته باشیم. انجام آزمون های آزمایشی با فاصله یکی دو روز تا آزمون راهکار مناسبی نیست! آن هم اگر اولین آزمون آزمایشی باشد! پیشنهاد می کنیم حداقل ۵ روز تا زمان آزمون فاصله داشته باشید تا بتوانید روی تقویت نقاط ضعف خود تمرین کنید.
بخش مهمی از نکات بعد از آزمون خود ارزیابی آزمون می باشد. جدا از مهارت شرکت در آزمون که به واسطه آزمون های آزمایشی در خود تقویت می کنید، با بررسی پاسخ ها و تست ها مباحثی که نیاز به مطالعه مجدد دارید را می شناسید. همچنین اگر در استفاده از منابع دچار مشکل شدید یا نتوانستید از برچسب گذاری های خود به نحو احسنت استفاده کنید، آزمون آزمایشی به شما این فرصت را میدهد تا اصلاحات لازم را اعمال کنید که برای آزمون اصلی با آمادگی کامل شرکت کنید.

 

در نهایت پیشنهاد می کنیم با توجه به نکات فوق، مهارت شرکت در جلسه آزمون و سنجش اطلاعات آموخته شده خود را در آزمون های آزمایشی محک بزنید تا بتوانید با آمادگی کامل در آزمون های آزمایشی شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید.

گروه آموزشی ۲۲ مبحث برای یادگیری هرچه بیشتر داوطلبین آزمون نظام مهندسی آزمون های آنلاینی را برگزار می‌کند

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *